Jag laddade hem en skiva med alla klassiska jullåtar och så satte jag igång med att städa. När jag stod vid disken och sjöng som mest till Gläns över sjö och strand kikade jag på klockan. 12:47!! hade ett jätet viktigt möte kl 13.00 som jag var tvungen att närvara vid. Så det blev att lubba gärnet på jobbet. Kom i tid.
Alla verkade lägga märke till att jag färgat håret. Fint, snyggt och läckert tyckte de alla - Ingen tordes väl inte säga ngt annat ;)
Alla hade tydligen haft ett enskillt möte med chefen och platschefen, alla utom jag. Det gällde så klart vad som kommer att hända efter nyår. Till svar så hade jag inte blivit kallad till ngt möte ännu på begäran av platschefen. Man hade nämligen två planer för mig. Nyfiken!

Väl på mötet så märkte jag hur det började snurra i huvet på mig, svårt att fokucera blicken. Började svettas och blev aldeles kall om händerna. Då kom jag på att jag helt och hållet hade glömt bort att käka ngt idag, en pepparkaka hos frissan och en kopp kaffe hos bror. Blev tvungen att gå ut därifrån och ta en kopp choklad för att få i mig lite socker.
Efter mötet bar det raka vägen hem, i med lite mat och sedan började jag pynta för fullt.

Nu ska jag äta lite till sen ska jag bege mig ut på stan.
image449

Anonym

jättefint och "juligt" i ditt köksfönster. Undrar vem du blivit inspirerad av??

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress