Domenico Dolce och Stefano Gabbana blev efter deras reklam i våras anklagade för att bilden påvisade en våltäkt. En man som höll fast kvinnan och fyra andra som tittade på.
image373
image374
Men vad ska man då säga om denna bild? Inte vet jag, men jag gillar iaf bilderna, manligt med de inoljade manskropparna!
Jag har tänkt på det där. Många av oss har så olika uppfattningar om vad som är manligt. Vad kännetäcknar då egentligen en man? Jag kan bara tala för mig själv men jag har kommit fram till vissa egenskaper som jag anser kännertecknar en man.

En man:

- ser framåt, men hatar att planera för framtiden
- gillar sport
- är målmedveten och resultatinriktad
- är händig
- står pall för motgångar
- vill gärna prestera och tävla
- tycker inte om att prata om känslor, inget blir bättre av att man snackar
- bangar aldrig för att knulla
- är bredare över axlarna än över höfterna
- är "sportslig" och "gentlemannamässig"
- kontrollerar sina känslor
- föredrar raka puckar framför "en massa känslotjafs"
- trivs bäst ihop med grabbarna
- är fysiskt stark
- vill gärna ha ett lite större könsorgan
- frågar inte om vägen
- gnäller inte
- är psykiskt okomplicerad
- tycker om sin bil och kan meka lite med den
- ser gärna tillbaka på lumpen
- är inte rädd för ormar eller spöken, men för att framstå som bög
- är logisk och rationell
- visar aldrig svaghet, och tycker inte om svaghet hos andra
- identifierar sig med sitt jobb
- är en händig "fixare"
- gråter inte
- föredrar riktig husmanskost
- tror inte på akupunktur för att det är "ovetenskapligt"
- har ett fast handslag
- pratar bara när han har något att säga
- bär den tyngsta kassen
- pratar inte om sitt privatliv, för det är privat
- En man är som pappa

Vad anser du är manligt?

image372
Manligt omhändertagande

Petter

Härligt EmmaLisa! Du har förstått vad manlighet är!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress