31 augusti 2010

First day at school

Resor

Pust, stonk och stön,

Min första lektion hade jag lyckats adda (engelska) så den gick jag på i vanlig ordning i morse, det kändes helt ok, även fast jag var tvungen att ta enlättare kurs än jag var rekomenderad till att göra. Sedan skulle jag crasha foto (hade fått foto på fredagar, men kunde jag klämma in det på måndag så får jag en extra dag ledigt till annat) och jag fick den!! Läraren gav ett grymt intryck, så jag är väldigt förväntansfull över den här kursen!

Sedan var det business communications. Är redan antagen till kursen tisdagar och torsdagar, men tänkte göra ett försök att också kunna klämma in den på måndagar och onsdagar istället för att få mer ledighet... Och tro ni inte att jag kunde adda den också?!! Jag blev verkligen jätteglad, dessutom så går jag kursen tillsammans med Maddes kompis Anna (hon som körde oss till IKEA) så det var ju klockrent!
Dock blev jag smått nervös när läraren inledde kursen med att säga att hon rekomenderade att vi alla hade läst english 1 (den högsta av engelsakurser, de som har engelska som sitt modersmål brukar bli rekomenderad att läsa den kursen). Efteråt stannade jag kvar och pratade med henne och hon försäkrade mig om att det skulle komma att gå jättebra ändå, vilket jag verkligen hoppas för det här känns som en fantastisk merit.

Nu låter det kanske som att jag väntade mig en termin glidandes på en räkmacka, men så är verkligen inte fallet. Givetvis ska jag ha jätteroligt och göra allt det där som hör hollywood och LA till, men jag hoppas verkligen på att kunna använda och dra nytta av mina business-kurser vidare i arbetslivet. Det kommer inte bli lätt, men utmaningar är ju lite av min grej som ni säkert vet ;)

Grabbarna är fortfarande kvar på skolan och crashar kurser för fullt. Stackare... Och ingen mat tror jag att det kan hafgt möjlighet att hinna med. Själv slank det ner en banan ngn gång mellan fotokursen och businessen, sedan var dte en kille som så vänligt delade med sig av några oreos - räddningen!


Saknar småkillarna..

Now what? Tror att jag faktiskt gjort mig förtjänt av ngn timma vid poolen.. Sköt om er!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress