Andra gången innom loppet av 5 dagar som jag besökaer akuten,

Denna gången var det pappa som efter många om och men fick komma in och få ngnting gjort åt sin kärlkramp. I övermorgon får han åka till Umeå och fixa det en gång för alla. Läkaren som skickade hit honom på akuten kunde inte för sin värld förstå varför han inte fått blivit ivägskickad tidigare.

Nåväl, nu får han äntligen den hjälp han behöver, känns väldigt skönt.

Annars så håller förkylningen i sig, rösten är sådär lagomt sexig och hes, speciellt på mornarna. Men i morgon ska jag minsann tillbaka på jobbet, med eller utan röst. Jobbigast är väl egentligen att man inte känner ngn smak. Satt på jobbet och smuttade på min mugg som stod bredvid tangetbordet och kunde inte för min värld urskilja om det var kaffe eller the jag drack.. Det enda som stod klart var att det var ljummet.

Kvällens planer om att möta upp min fd kollega för lite rosé gick i stöpet, stackarn ringde och berättade att hon åkt på feber. Får hoppas att hon känner sig bättre i morgon så att jag hinner träffa henne innan hon åker tillbaka till Sthlm igen.

bästa kollegan ngnsin - bli frisk nu Hanna!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress