Så vad händer,

Jag har fullt upp här borta att jag knappt hinner med att slå på datorn - ni får ursäkta.. Få se nu, jo men det har ju varit helg! Courtney har en gammal vän från Texas som också lämnat fastlandet för att pröva sina vingar här ute i söder. Kompiasen heter Kelly och är en minst sagt färgstark person. Vi har hängt hela helgen.

Kelly och jag gick ner till en av Kailuas pub/restauranger och tog en öl för att fira Hawaiis tillökning

Efter ett tag var det ett par "lokal-guys" som kom och satte sig vid oss. Ganksa snart började de att spontanrappa och beatboxa och allt slutade med att vi blev utkickade - oerhört pinibelt tyckte jag - struntsak tyckte Kelly och grabbarna och vi drog vidare till Board-riders och spelade biljard. Trevlig kväll, smått galet sällskap - Men nu har man varit med om det också..

I lördags åkte jag och Kelly ner till stan för att titta på en dans-tävling. När vi skulle byta buss genade vi över bussvägen och hej bara! Så kom det fram en polis och gav oss böter för Jaywalking... Till en början försökte jag med att prata svenska i hopp om att han skulle ge sig, men inte.. då började Kell att stortjuta och då tänkte jag "fan, hon fixar det här" Men dte hade nog kanske snarare motsatt effekt. Nåja, 130 dollar fattigare så har man varit med om det också...

The most interresting guy in the world. Det går en reklam här i staterna för en ölsort. Den handlar om en man som bestigit de 8 högsta bergen 2 ggr, seglat över alla haven etc etc och får han välja så dricker han den här ölen, och han träffade vi när vi käkade lunch ;)

Tävlingen var jätterolig, gud så mkt vackert jag fick se! efteråt kom Ben och hämtade upp oss och vi åkte på en bbq-fest. Fick testa en routbeer-float (glass med dricka) för första gången, lät för jäkla äckligt, men var ruskigt gott fick jag lov att erkänna senare

John visar upp sitt öhm... metspö.. Nä, men han är jämt ute och fiskar så fort han är ledig. Bl a så fiskar han med den här "pistolen" testade att "ladda" den men var för klen för att lyckas dra över "slangbelle-grejjen". Huvvaligen vilka riviga grejjer det finns.

I går bar det av ner till Queens-beach för lite surf. Lite halvklent väder och vågorna var sådär. fick möjlighet att träna på min paddelteknik dock. Det gavs inte allt för många tillfällen att rida vågor.. Trevlig dag ändå, trevlig sällskap gör ju det mesta liksom!




Min fina fina bräda!





I dag har varit en helt makalöst perfekt dag! Klev upp vid 7 i morse och begav mig ut och sprang. Blev en ny sträcka och mkt längre än tänkt, men den var jättehärlig!

Breakfast before surf!

Ryan, en av mina 6 sambos har köpt en liten kamera som man sätter på brädan så att man kan filma och ta kort på sig själv medans man surfar.

Redo att åka ner till Queens Beach

Surf idag var mkt bättre, bättre vågor och solen var helt ensam på den blåa himlen!

Testade paddel-surfing idag också, då står man hela tiden och man tar sig fram mha en paddel - hur svårt som hellst när det kom vågor hela tiden och man åkte upp och ner hela tiden, men lyckades få grepp om det efter ett tag. kul!

Nej nu är jag helt slut, lyckad surfdag! Kul att få lära känna Ryan också! Aloha mina fina, nu blir det sängen för mig!

mamma

Lyckliga Du,

i detta härliga paradis,

som passar dig så bäst precis.

Detta är verkligen Du, jag menar,

sol, människor, hav med dig förenar...

Anonym

Hej Emma! Kul att se alla fina bilder och du ser ut att ha det toppen. Skulle gärna byta med dig ett tag. Kul även att höra dig på radion igår. Kramar. AnnaLena.

Emma-Lisa

Va kul att du horde mig pa radion AnnaLena!

Sv Mamma: Ja du vet inte vad du gar miste om!! Den har gangen tanker jag inte ge mig, ska gor allt i min makt for att fa hit dig den har gangen, och hor sen! ;) Krama om!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress