När jag kom hem från Hawaii bestämde jag mig för att jag skulle skaffa mig en mentor,
Syftet har hela tiden varit oklart, men någon som kunde inspirera, vägleda och besitta ett brett nätverk. Det gjorde jag också. Kvinnan i fråga är vice CEO på ett företag som har sitt säte i Umeå och nu senast så fick jag lite förslag om folk hon kände som kunde hjälpa mig med mitt internship nästa sommar.
Jag har, sedan jag kom hem, haft tankarna på att åka till New york, men ngnstans där emellan blivit mer och mer peppad på Australien. Men så fick jag svar ifrån en karl på Exportrådet (de hjälper företag som vill globalicera). Iaf så berättade han att han skulle ner till Berlin och sa då att han kunde tänka sig att prata med koncernchefen där och se om jag inte kunde få komma ner och jobba där.

Så här går tankarna:
N.Y = bra för karriären + möjlighet till arbetsvisum
Sidney Australien = ett helt nytt land som jag aldrig varit i + surfmöjligheter + nära till Hawaii
Berlin = Bra för karriären + Tyska
Märkligt nog så drar det lite extra till Berlin. Anledningen är tyskan. Det är en dröm att kunna behärska ett tredje språk och det är ju onekligen en slående möjlighet att göra det i samband med när jag ska vistas i ett land i 3 månader + att jag har ju faktiskt läst 4 år tyska. Det vore med andra ord ett ganska bra drag att använda det.
Men jag vet inte.... klurigt!
Amanda

shit vad grymt att du skaffat mentor - gå på magkänsla babe! Välj det som känns mest rätt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress