26 september 2011

Bästa Olomana

Hawaii

Men alltså sorry,
Det går inte bra för mitt lag, iaf inte när det kommer till att uppdatera bloggen. Har egentligen över huvud taget blivit ganska usel på internet har jag märkt. Tar mig själv aaldrig tiden att kolla in andras bloggar ens. skyller allt på fb tror jag. Där får man ändå reda på allt om alla ;)
Nej men tillbaka till Hawaii och mina tjejer som kom på besök. Nu är det här en tid tillbaka, men en återblick är ju alltid trevligt!
Otroligt nog så var tjejerna peppade på att göra en hike, det första de gjorde dagen efter att de hade anlänt. Värt att tillägga är att Hawaii ligger så långt ifrån Sverige man kan komma, 12 h tids-skillnad med andra ord - att inte dem var mer laggade förstår jag än idag inte - Men grymt var väl de!
Jag beslutade mig för att ta med mig dem på min favorit hike - Olomana, såklart! Enligt min mening, kanske den vackraste och roligaste hike man kan göra på Oahu!
Dentar ca 1½-3 h att göra, beroende på hur varmt det är. Solen och hettan gör verkligen att det kan bli tungt att gå, men det är alltid lika värt det när man kommer fram!
På vägen upp så gick vi förbi ett vildsvin! Vi såg det alltså inte först och blev sedan jätteförvånade. Tog såklart en bild och när jag visade bilden för mina hawaiianska vänner blev de ärligt upprörda. Tydligen så är dem riktigt farlida och kan attakera och skada dig ordentligt, men dte var ngt som vi inte hade ngn större aning om. Den här var tydligen bara en liten, eftersom den inte hade några betar. Men vem bryr sig nu... dte gick ju finemang iaf!
Jag har ju hela sommaren velat göra alla tre topparna. Men vattnet tog slut vid första toppen och för att ta sig till den tredje toppen behövde man vist handskar för att kunna klättra i alla repen. Jag fick nöja mig med att det blev bara två toppar...
... Jag får helt enkelt bara göra den tredje toppen när jag åker tillbaka ;)
Den här hiken ger dig verkligen allt. Djungeln bjuder på gigantiska träd och lianer att svinga sig i..
.. den här gungan t ex! Det var en lian som alltså växt neråt för att sedan vända ca en meter från marken och sedan växa tillbaka upp igen. Hur farao det nu kan vara möjligt?! Helt gungdughlig var den iaf :)
Det är ca 5-6 partier där man måste klätra i rep för att ta sig upp
Men jordens vackraste utsikt bjuds det på när man kommer upp! Jag har sj tappat räkningen på hur många ggr jag har vandrar upp dit, men det är alltid värt mödan!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress