Detta är en film som vi klippt ihop från resan.
Elina

Hej! Hur gjorde du för att plugga på hawaii? Åkte du med något företag för utlandsstudier eller åkte du själv? Hur söker man o hur gör man ekonomiskt är det csn? Berätta gärna så mycket du kan :)

Svar: Hej! Jag tog kontakt direkt med skolan (HPU). Jag hade studentvisum sedan innan så själva den processen gick ganska snabbt ändå. Utlandsstudier är csn-berättigat. Man söker terminsvis. Du får allt i en klumpsumma. Skolan kommer vilja se att du har fått dessa pengar innan de accepterar dig. Jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med exempelvis blueberry (jag vände mig till dem när jag skulel plugga i L.A). De komem rhjälpa dig med allt frå visum, ESTA, ansökan etc. Men se till att vara ute i god tid! När jag påbörjade processen med att söka skola var jag ute i ett halvår i förväg och ändå så var det på håret att en utav oss tjejer inte skulle hinna få sitt visum (oftast de som tar tid). Men gör det, det är lätte det bästa jag gjort i hela mitt liv! Mahalo!
EMMA-LISA

Anonym

Hej! Hur gjorde du för att plugga på hawaii? Åkte du med något företag för utlandsstudier eller åkte du själv? Hur söker man o hur gör man ekonomiskt är det csn? Berätta gärna så mycket du kan :)

Svar: Hej! Jag tog kontakt direkt med skolan (HPU). Jag hade studentvisum sedan innan så själva den processen gick ganska snabbt ändå. Utlandsstudier är csn-berättigat. Man söker terminsvis. Du får allt i en klumpsumma. Skolan kommer vilja se att du har fått dessa pengar innan de accepterar dig. Jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med exempelvis blueberry (jag vände mig till dem när jag skulel plugga i L.A). De komem rhjälpa dig med allt frå visum, ESTA, ansökan etc. Men se till att vara ute i god tid! När jag påbörjade processen med att söka skola var jag ute i ett halvår i förväg och ändå så var det på håret att en utav oss tjejer inte skulle hinna få sitt visum (oftast de som tar tid). Men gör det, det är lätte det bästa jag gjort i hela mitt liv! Mahalo!
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress