Ofattbart att vi snart kommer bli föräldrar! Men nog märks det att det närmar sig. Jag har mått strålande genom hela graviditeten, bortsett från tröttheten som är i början och nu på slutet. Men inga krämpor, inget illamående, inga bristningar - jag har verkligen haft tur och jag har aldrig känner mig vackrare.

Vecka 36. Bebben har sjunkit ner lite och det blev lättare att andas, men framför allt så kunde jag börja äta lite mer. Hittills så har utrymmet för tarmarna varit näst intill obefintligt så jag blev mätt på ingenting. 

Har gjort två riktigt dumma saker. Sist jag satt på en cykel var förra året (eller tom förrförra året). Här om veckan tog jag och cyklade 7 km - det gick hur bra som helst under tiden, men dagen efter kände jag av fogarna för första gången. Den andra dumma grejen var att jag gick på en rask långpromenad några dagar efter, vilket inte gjorde fogarna gladare. Frågan man ställer sig: är man dum eller vad? Till saken hör är att jag inte märkt av att jag haft några som helst begränsningar, så jag tänker inte på att dra ner på tempot.
Sedan dess är det Henrik som går de längre promenaderna med Silas och nu känns allt bättre.

Vecka 38. Nu har magen sjunkit ner ytterligare och jag misstänker att den lilla kan ha fixerat huvudet. På måndag ska vi till barnmorskan så då får vi höra. 
Förvärkarna har verkligen satt igång också. Sammandragningarna jobbar på för fullt och "mensvärken" i ryggen är inte nådig. 
Jag ska jobba en vecka till tänkte jag, men vi får se om jag inte måste gå lite tidigare. Nu är det helg och jag ska verkligen bara vila och ta det lugnt.
En sak är då säker. Jag har den absolut bästa team-playern. Han är verkligen min klippa och en stor anledning till att jag känner så liten oro inför förlossningen. Han är redan en fantastisk pappa till vår lilla godis och har gjort ett enormt jobb med alla förberedelser inför det nya liv som nu väntar oss.


Anonym

Åååå fina du! All lycka till er ❤️ Kramar /Malin B

Svar: Tack så mycket! Ja det är spännande nu! Kram kram!
EMMA-LISA

Karin

Oj vilken fin och go bebismage ! Jag väntar med spänning på att få se ert lilla underverk.Det här med barn har vi två pratat om så många gånger. Kommer du ihåg ? Nu börjar livet som kallas liv. Du passar verkligen att vara gravid. Så vacker ! Så glad för er skull. Kram från oss alla här <3

Svar: Det är klart jag minns. Vi har delat många , långa och fina samtal du och jag <3 Ja det här ska bli minst sagt spännande! Vi är redo, hoppas att bäbisen vill komma ut till oss snaaart! Kramar
EMMA-LISA

Rhodos ungdomshotell

Gud vad härligt :) Din blogg är så himla bra! Hoppas att du fortsätter blogga länge!

Svar: Tack så himla rart! Jag vet att det inte alls varit mycket bloggande, men det kanske kan bli ändring på det nu får vi hoppas :) Välkommen tillbaka!
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress