Det händer att jag hamnar på min blogg när jag ska leta reda på någon gammal bild och varje gång tänker jag altid samma sak: 
- Så glad jag är att jag har allt detta kvar!
Med ens så innser jag i samma stund att jag önskade att jag uppdaterade oftare. Så det kanske vore dags att ge det ett ärligt försök. 
 
Jag har även en 5-årsdagbok som sträcker sig tillbaka till 2007/2008 (har alltså inte skrivit varje år). Det är en dyrgrip som har täckt upp och dokumenterat mitt liv i Östersund, Los Angeles, Hawaii, studietiden i Umeå osv. Förutom glädje över att jag har den så påminner den mest om mitt dåliga samvete som inte skriver något i den nu när jag har fått barn. Får se hur jag gör... Just nu så har jag implementerat så många nya rutiner i vardagen att jag måste dra gränsen någonstans.
Ryggsäck: Minirepubliken  Jacka: Zara  Mössa, toffs och halsduk: Aliexpress
 
Störst just nu är att Melker har börjat på förskola och det har gått över förväntan! Fyra hela dagar på dagis och sedan har det gått jättebra att vara där på egen hand. Givetvis är vi beredda på ett bakslag och passande nog så ligger förskolan endast 5 min promenad från mitt jobb så jag kan fort infinna mig om det skulle krisa.
  
I och med detta har en del nya rutiner varit nödvändiga:
- Larmet/Melker gör att jag kliver upp 05:45. Om M är vaken så får han bada medan jag gör mig i ordning.
- Kvällen innan packas M´s väska, jag stryker Henriks skjorta, preppar frukost, ställer in vagnen i bilen, packar träningsväskan.
- 07:00 ser jag till att vara på jobbet och Henrik lämnar Melker vid 07:45
- 15:30 jag hämtar M och vi i har lajbans hemma tills Henrik komemr hem. 
 
Jag har även kört igång med träningen. 3 styrkepass, 3 konditionspass, ett återhämtningspass (foamroller/stretch) i veckan och yin yoga varje onsdagmorgon. Utöver detta så dricker jag 2 liter vatten under dagen - det är jävligt mycket vatten, men om vardagarna går det ganska bra. Helgerna vill jag mest sippa kaffe.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress