Hej fina du🌸

Idag känns som en betydligt bättre dag. Melker har strulat i natt men Henrik har varit en mästare och tacklat alla gråtattacker utan att jag har vaknat. Jag vaknade i morse vid 5:30 av att M låg bredvid och gnällde över att han ville se på iPaden. Vi kompromissade med barn-TV och 30 min senare gav H upp och gick ner med honom. Jag fick somna om för att sedan vakna till deras sång och lek på nedervåningen – fin start på dagen!

(null)

 

Igår efter jobbet åkte Henrik och svärfar till havsstugan och lade klart golvet sånär på att den sista raden återstår. Till helgen blir det därför listning och möblerna får äntligen komma tillbaka ut i vardagsrummet/köket.

(null)

(bilder pinterest)

Tacksamhet

Just nu är jag tacksam över allt vad påsken bjöd på: gudomligt väder, underbara besök från vänner och familj och framförallt – att Melker verkade ha så roligt. Finns det något ljuvligare än ledig tid med familjen? Av den anledningen ser jag väldigt mycket fram emot mammaledigheten.

Jag är tacksam över att vintern varit så snörik i år. Även fast jag inte kunnat njuta av den till fullo är jag glad över att det funnit mycket snö för M att leka i + att det är så vackert med vinter.

(null)

Jag är tacksam över att våren är i antågande, att dagarna är ljusare och att solen börjar värma. Jag ser fram emot att få plantera blommor både i stugan och på balkongen hemma.

(null)

Just nu är jag väldigt sugen på att baka bullar. Vi får se hur mycket vi hinner iordningställa i stugan. Kanske att jag finner tid och ork till att krafsa ihop några bullar om det inte blir allt för mödosamt att ställa i ordning allt.
 
Ha en härlig dag!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress