Hej du härliga människa,

 

Vilken fantastisk påsk vi har haft. Helt makalös! Bilder från hur vi har firat den kommer i ett senare inlägg. Nu har vi tagit oss in i vecka 34. 45 dagar kvar till BF. Lillgodisen  mäter nu 42 cm och kommer väga omkring 2,35 kg innan veckans slut.

 Jag mår definitivt bättre med mindre arbetsbeslastning, men sover fortfarande uselt. I natt framförallt då Melker vaknade i omgångar och var nästintill otröstlig. Även fast Henrik är den som går ner till honom så vaknar man och ligger på helspänn för att höra hur det går. Min avsikt var därför i morse att ligga kvar ngn timma extra men det går bara inte att ligga i sängen hur länge som helst – det gör för ont i kroppen helt enkelt. Jag satsar på en ef m-nap ist.

Det är kanske därför som jag känner mig lite nere idag. Man kan ju tro att efter en tids ledighet, helt utan smink, ska ge en den där wow-känslan när man sedan lägger på en make. Men upplevelsen uteblev helt den här morgonen. Det låter löjligt, men numera det behövs inte mycket för att humöret ska svikta från glatt till nedstämdhet – och tvärtom!

 

Den här veckan har jag inte hunnit med att göra någon lista, men jag hoppas kunna implementera några punkter:

  • Bokföra mars månad
  • Ringa CSN och förhoppningsvis få höstens utbildning godkänd
  • Ställa i ordning i havsstugan (förhoppningsvis kommer golvet på plats den här veckan). Samtliga möbler är nu intryckta i alla övriga utrymmen (sovrum, Melkers rum, så det går inte att vara där).
  •  Måla murstock i havsstugan
  • Göra övningar för att förebygga fog-lossning.
  • Vila, vila och vila.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress