7 april 2018

Push present

Graviditet

Ska det verkligen vara nödvändigt? Med Melker och den sagolika graviditeten jag hade med honom hade jag aldrig ens en tanke på någon push present. Förlossningen i sig var väl inte direkt en dans på rosor, men med det läge som man befinner sig nu så kan jag nog se att det finns fog för en sådan. Anledningen – pyrenkel: det är verkligen ingen peace of cake att odla en unge! Herre gud så bra vi gör det och borde det inte då uppmärksammas på ett speciellt sätt? Nå, man kan iaf önsketänka lite.

(null)     

 Lite på skoj, men med en smula allvar har jag därför listat olika förslag på push-presenter som skulle kunna vara godtagbara, samt en lista på vad man helst skippar – till alla er blivande pappor där ute! [med viss risk att just denna lista passar mig lite extra väl]

Weekendresa: Vart spelar faktiskt inte någon större roll. Jag älskar miljöombyten och en helg på bortaplan tillsammans är en winner – alltid!

(null)


Bling bling: Säga vad man vill men diamanter i alla former och utförande är godtagbara presenter. Ett par örhängen, ett halsband eller en ring att bära likt en medalj för väl utfört arbete!

(null)


Spaupplevelse: Efter månader av värk, utebliven gravid-glow och ett dygns förlossningsmaraton så skulle vilken nyförlöst kvinna som helst gråta av lycka om hon fick bli ompysslad ordentligt – massage, skönhetsbehandlingar, egentid för återhämtning – you name it!

(null)


Solbrillor: När fogarna kommit i ordning och underlivet likaså är jag nog inte ensamen om att längta efter långa barnvagnspromenader i vårsolen. Ett par läckra Prada, Gucci eller Celine som trollar bort ringarna under ögonen är en mycket tacksam push present - speciellt när mamman i fråg hittills varit för snål att unna sig egna hittills!

(null)


Ny kostym: när vi ändå rör ämnet med prylar som man inte unnar sig så är en ny kostym en rimlig kandidat på listan. I synnerhet om det rör sig om en manrinblå Tiger. 

(null)


Cykel:  Jajemen, jag skulle på riktigt bli överlycklig om jag fick en cykel. Vi har en cykelvagn till Melker, men ingen cykel. Skulle den dessutom vara eldriven skulle jag gå ner i spagat av lycka!

(null)

Och sedan har vi de lite mindre träffsäkra Push presenterna 

Överaskningsfesten: kan tyckas vara en genial idé - att samla alla vänner och släkt för att gratulera den nyförlösta kvinnan, men tro mig! När ni kommer hem från BB så vill hon bara ha lugn och ro omkring sig. Att låta nära och kära komma och beundra underverket bör ske efter hennes initiativ!

Något förtärbart: En tårta, ett gott bubbel eller favvorätten i all ära - men Push presenten bör vara något bestående (OBS weekendresa och spaupplevele undantaget). Om man vill vara träffsäker så ska man satsa på något som får mamman att påminnas om vilket grymt jobb hon gjort.

Good luck fathers to be!

(bilder pinterest)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress