10 april 2018

Sjöstrand

Inredning

(null) 
Jag beslutade mig för att skrapa ihop slantar till en ny kaffemaskin. Strategin var att för varje gång jag avstod från att köpa något annat, eller t ex äta ute så överförde jag motsvarande slant till mitt sparkonto. Här om veckan frågade Henrik hur mycket pengar som fattades och om han kunde få köpa in sig på min maskin. Ingen blev gladare och jag beställde den omedelbums!
(null) 
Jag har sneglat på just denna i över ett års tid. Det är en kapselmaskin vars kapslar är helt nedbrytbara vilket känns bra. Men i ärlighetens namn var det nog designen som lockade mest. Den är liten, tidlös, enkel och supertjusig! 
(null) 
Sjöstrand har sex olika sorters kaffe. Jag slog till på No4 av den enkla anledningen att alla andra var slut. Espresson var supergod, men jag tror att nästa beställning får bli kapslar med lite mer riv i. Vill man så kan man även använda sig av Nespressos kapslar - funkar tydligen också i denna.
(null) 

Hur som helst så är jag nöjd över att vi äntligen ställde vår gamla kaffebryggare åt sidan. Nu ser jag fram emot mammaledigheten lite extra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress