13 augusti 2018

Båtsandlådan

Momlife

Semestern för pappa Henrik är över och nu väntar en tid där jag själv ska ta hand om barnen. Den sk 15h-fasen är härmed inledd. 
Jag har valt att bo kvar i stugan fram tills dess att jag börjar plugga (om en månad) och Melker får börja vara på förskolan heltid om vi så vill. Livet är lite lättare här än i lägenheten då Melker kan springa in och ut som han vill. Dessutom har han roligare här vill jag tro.
(null)
Förra sommaren passade vi på att sänka ner en gammal eka när vi utvidgade gräsmattan. Planen var att bygga en sandlåda i den. Först den här sommaren har gräsmattan tagit sig så pass att vi kunnat ta oss ner till den och ställa den i ordning.
(null)
Det lilla ankaret i trä har vi fått från Anna-Lena och Kjell, en souvenir från en tidigare resa. De skulle älda upp det så det var tur att vi hann lägga vantarna på det innan!
(null)
Vimplarna har jag sytt av tyger som jag fått av mormor. I bakgrunden skymtar näsa projekt. Det är en lekställning med rutschkana - den ska få en makeover med lite ny färg. Kanske blir nästa sommars projekt.
(null)
Henrik har klätt in den med tryckat virke och gjort som en nedsänkt låda där själva sandlådan är. Här leker Melker väldigt bra på egen hand, vilket är uppskattat när jag har en bäbis som kräver desto mer uppmärksamhet. Båten är placerad på sådant sätt att vi har god uppsyn över den även inifrån stugan. 

Det vi skulle vilja sätta dit är en annan ratt som känns mer "båtig". Ett gammalt trähjul tror jag skulle bli susen, men det gäller att hitta ett som inte är överdrivet stort. Någon som har ett liggandes?
⚓️






Karin

Kolla den här sidan
https://sjobutiken.se/produkt-kategori/marin-inredning/skeppsrattar/

Svar: Men gud tack! Måste känna efter lite först bara om vi är beredd att lägga pengarna☀️⚓️
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress