23 augusti 2018

Hösten närmar sig

Momlife

Nyårsafton har aldrig varit någon "nystart" för mig. Däremot är hösten det. Jag antar att det ligger kvar sedan skoltiden då hösten innebar en ny klass, en ny skola eller ny kursstart.
(null)
Jag tycker ju om förändring och gillar sällan att rulla på i samma hjulspår. Därför välkomnar jag alltid hösten - möjligheten att börja på ny kula med nya och förhoppningsvis lite bättre rutiner än innan. 
(null)
Med en kanonsommar bakom oss (bästa sommaren på länge) plus den vackra förvandlingen som hösten innebär med alla dess färger känns höstdepressionen mer avlägsen än någonsin!
(null)
Nu ser jag fram emot kvällar med tända ljus, tjocka tröjor, the och mys framför brasan med familjen. Jag ser också fram emot att strukturera upp en ny vardag och jag hoppas att den kommer innehålla följande:
  • Träning: äntligen har magmusklerna gått ihop sig och jag kan börja träna på riktigt igen.
  • Meditation: slarvar fortfarande med detta.
  • HÖGST två städdagar: sluta upp med att städa konstant hela tiden och istället ägna endast två dagar åt detta och planera i förväg vad som ska göras på respektive städdag.
  • En kväll i veckan där jag ägnar mig lite extra åt mig själv; fotvård, ansiktsmask, hårinpackning... 
  • Veckohandla och planera veckans middagar
  • Börja dagarna med en morgonpromenad lång som kort - ut med barnvagnen bara!
  • En kväll i veckan med maken där vi unnar oss något extra




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress