Lillfrallan är nu 35 cm, väger ca 1,3 kg och är färdigbakad till 70 %. Jag går nu in i graviditetens sista trimester och jag tycker att det känns. På bara några dagar så har jag gått från att ha rätt ok med energi, till att nu kan tröttheten helt oanmält slå till från ingenstans. Igår kunde det inte hjälpas och jag sov två ggr. Där emellan klämde jag in en promenad, bokföring och så rev jag alla tapeter i hallen. Energitopparna varierar som sagt. Jag inser att jag måste bli bättre på att hamstra energi lite grann hela tiden.

Utöver tröttheten känner jag mig väldigt gravid. Vissa nätter blir det så tungt att andas att jag till slut måste ställa mig upp och ”andas ikapp”. Att det är över 80 dagar kvar till BF är därför ingen större tröst, då det enda jag tänker är att det bara kommer bli jobbigare och jobbigare.

Tack och lov för H och hans lyhördhet. Han frågar ofta hur jag mår (även fast han vet svaret) och om det finns något han kan göra för att underlätta för mig. Svaret på den sistnämnda frågan är oftast nej, men det känns alltid lite bättre att ändå få frågan och veta att han ser hur jag mår och förstår att det är jobbigt. Sedan är han är klippa som lagar all mat här hemma. Det finns inga sysslor som vi inte delar på (förutom bokföringen som jag av förklarliga skäl sköter). Utan honom hade den här graviditeten känts ännu tuffare. 

 
 
Hanna

Hang in there darlo! Hoppas att det blir bättre när hon sjunker ner lite.

Svar: Tack för peppen! Den behövs!! <3
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress