23 juli 2018

Poolhäng

Familylife

Idag blev det häng på Vallabadet, 7 min biltur från stugan. Det var första gången som jag och barnen var dit, medan Henrik gick simskola där som barn om somrarna.
(null)
Melker var i extas! Han blev så till sig att han ville bita mig flera ggr. Han liksom visste inte vad han skulle höra av med all glädjeenergi! Det var så härligt att se honom så peppad!
(null)
Mina låg svalt och skönt i vagnen. Hon är verkligen en ögontjänare; det räcker bara med ett enkelt "hej" så ler hon mot en. Jag blir lika knäsvag varje gång och kan stå i evigheter med näsan nedstucken i vagnen. Helt plötsligt förstår jag Melker till fullo och vill typ bita tag i hennes gosiga kinder!
(null) 
(null)
Det är fantastiskt med barn - idag var första dagen helt utan blöja. Man kan tycka att det vore enkelt att bara kissa i poolen. Istället är det de första han säger när han kommer upp: Jag vill kissa! 
Han lärde sig även att klättra upp för poolkanten själv och ta sig framåt i vattnet. Det kan tyckas vara småsaker - men vi är så imponerade över vår lilla pojke! 
(null)
Det är verkligen fint att få följa en annan människas framsteg. Likadant egentligen med motgångarna också. Att få se hur de växer med erfarenheterna och att få vara med och dela deras känsloresa.






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress