God morgon du härliga!
Förkylningen nådde sin kulmen igår, vilket innebär att jag är på bättringsvägen idag. Henrik tog Mina i natt vilket hjälpte en hel del.
Lillasyster har just badat och sover igen. Bara jag och min bästa kompis är vaken. Det slår mig hur bra han tar den här omställningen. Han är så snäll med sin syster. Eller helt ärligt så tycker jag att han intresserar sig inte så mycket, utan leker på som vanligt. Men jag var rädd att han kanske skulle vara elak med henne och bjussa på en och annan lavett i solarplexus, men när han faktiskt närmar sig henne så utdelar han faktiskt bara pussar, kramar och gos.
(null)
Han har verkligen blivit stor😭 Det hjälpte inte direkt att jag klippte honom igår också. 
Han fortsätter att vilja leka bäbis då och då. Vi tittar också mkt på bilder från när han var bäbis och vi kan även leka att han är valp/rävunge - sådana lekar där han får vara liten. Han kan också komma med gossedjur och leka att de är små och så ska vi vara go med dem. 
Mitt i den här omställningen så har han slutat sova på dagen.  Eller nu är det fjärde dagen i rad som vi skippar lunchluren. Vi hade planerat detta till semestern. Han sover annars upp mot 2,5 h så vi skulle skära ner till 30 min, men nu är han bara vaken. Kan ju ha att göra med att han bara är på förskolan fram till lunch. Vi får se hur han orkar när han kommer vara där heltid igen för att sedan åka bil 30 min ut till stugan....
Nåväl, nu ska vi försöka kicka igång den här dagen. Hoppas att du får en fin sådan☀️


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress