8 juni 2018

Svårslaget

Momlife

God morgon fina du,
Nätterna börjar väl bli allt mer rutinmässiga. Än så länge sover hon nog lika mycket på dagen som natten. Det märks med andra ord att hon inte fått in någon dagsrytm ännu.
  
När vi lägger oss för kvällen vid 22:30 så får hon först ligga nära hos antingen mig eller Henrik. Sedan lägger vi henne i babynestet i hennes säng (en spjälsäng där ena sidan tagits bort som står intill min sängsida).
Hon vaknar sedan vid 02, 04, 06 och 08. Hon får då både välling och ny blöja. Hon är lite röd, så jag byter för varje gång då det är svårt att låta henne ligga utan och "vädra".
(null)
På morgonen ligger vi så här. Det är svårslaget. Hon är vaken och är bara nöjd över att få vara nära - så oerhört mysigt! Så småningom somnar hon, men vi ligger kvar. Jag dricker kaffe och ser på nyhetsmorgon.
(null)
I dag ska jag plantera dessa har jag tänkt. Ligger efter med allt sånt och blomlådorna gapar tomma.
Henrik ska på sommarfest med jobbet så vi blir solo tills i morgon. Min förkylning ligger fortfarande och pyr. Hoppas innerligt att lillpiga slipper undan💔
(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress