Det finns några få saker som jag ändå unnar mig. Några fåfänga saker som underlättar i vardagen och ger någon form av välbehag antar jag. Volymfransarna är ett life-hack som gör det där extra för en de dagar man inte känner att man själv inte orkar. Ni känner igen mornarna; redan på väg mot badrummet  känner man att ”oj, idag är det inte min dag”. Men så tittar man i spegeln och konstaterar att så tokigt är det nog kanske inte ändå! I de ögonblicken är fransarna ovärderliga!

Min franstjej har varit borta i Karibien och seglat fem veckor så nu mot slutet har det däremot sett mindre fagert ut…

 

Det andra jag unnar mig varje månad är gelnaglar. Här skiljer sig anledningen lite. Jag har så länge jag kan minnas haft problemet att de skivar sig. Ibland kunde det vara så illa att det rent av gjorde ont. Länge undvek jag nagelförstärkning av den sorten med rädsla över att om jag inte gillade det så skulle det förstöra naglarna ännu mer. Men redan efter första gången jag testade det så viste jag att jag kommer vilja fortsätta.

Nu när jag gjorde naglarna förra veckan så blev det lite väl improviserat. Jag har aldrig gjort spetsiga naglar innan, men det var vad jag kom ut med därifrån efteråt. Väldigt ovant, och väldigt korta tycker jag att de blev. Jag har fortfarande inte kunnat bestämma mig för om det är något för mig eller inte.

Anonym

Var gör du dina fransar?

Svar: Jag gör dem på Teg, hos Beauty by Otego :)
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress