Bäbisen: 80 % är nu avklarat och nu är lilten i princip färdigutvecklad. Det som återstår är att underhudsfettet ska tjockapå sig.
  
 
Jag: Mår helt ok. Nu när det är klart att jag ska jobba på halvtid har ett litet lugn smugit sig in. Jag har blivit tillsagd att vila, vila och endast vila när jag inte jobbar. Dvs inte hämta tidigare på dagis och inte jobba med annat. Idag är första riktiga veckan som jag jobbar halvtid och jag känner redan att det blir något av en utmaning att få jobbet gjort ordentligt. Det är ständigt mycket lull lull (möten, utbildningar, administrativa uppgifter, verksamhetsrelaterade prylar etc) som stjäl tid från det jag egentligen ska göra. Men så är det väl för alla?
 
Kroppen: Magen är väldigt spänd och jag upplever mycket sammandragningar när jag går längre sträckor. Vi får se hur länge jag pallar med att hämta på förskolan (slasket och snön är inte till min fördel här) plus att det är väldigt halkigt ute.
 
Tacksamhet: Den här veckan är jag tacksam över att jag fått ett beslut om att jobba på halvtid. Det är skönt att veta att detta är vad som krävs för att både jag och lillasyster ska må bra och framförallt att det är tillräckligt. Som jag nämnt tidigare så är jag inte den bästa på att lyssna på min kropp, så att beslutet fattades av någon är en lättnad. Jag är även tacksam över att det är kortvecka och att jag kommer få ledig tid med min lilla familj.
 
Bilder pinterest
 
Denna veckas lista lyder:
Måndag: Lunch med min gamla chef, Ringa CSN, Bokföring, Påskpyssel till Melker, Meditera och baka fröknäcke.
Tisdag: Meditera, Frisören, Beställa dagligvaror till påsk, Packa inför påsken
Onsdag: Meditera, Auroramottagningen, Möte med banken ---> Ev avfärd mot fjällstugan
Torsdag: P
Fredag: Å
Lördag: S
Söndag: K
 
 
I påsk kommer vi ha besök av två kompispar, de ena kommer i början av påsken, de andra i slutet. På lördag blir det sedvanlig påskmiddag med mina föräldrar i vår stuga. Eventuellt åker tapeterna i barnrummet upp. Mest hoppas jag på sol, skoterturer, varm choklad och utomhusluncher. Jag ser verkligen fram emot lite längre ledighet med min lilla familj. Troligtvis blir det sista besöket i fjällen innan lillgodisen tittar fram!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress