I vintras, lagom till jul, fick vi vattenskada i havsstugan. Detta resulterade i att vi fick riva upp hela golvet i vardagsrummet.
(null)
Golvet, som är ett trägolv, har blivit missfärgat med år av sol och mattor/möbler som inte flyttats omkring. Vi hade pratat om att slipa upp det till sommaren, men så hände nu detta.
(null)
Vi ville först ersätta det med ett nytt trägolv (barfotakänslan är ju något annat på ett sådant). Men förutom att trägolv är tre ggr så dyrt, så är det inte i närheten lika slitstarkt som klickgolvet vi valde. Kombinationen småbarn och stuga där dörrarna mer eller mindre alltid står öppna sommartid gjorde valet enkelt.
(null) 
(null)
Resultatet blev precis så bra som jag vågade hoppas på. En del tänker inte på det, men ett golv kan verkligen förvandla ett helt rum och det är ofta något som jag lägger märke till lika ofta som vilka skor människor har - det gör hela intrycket.
(null)
Isen har släppt och solen påminner om hur väldigt gärna våra fönster vill bli putsade...
(null)
Henrik överraskade med ett fång rosor som välkomnade mig när jag tittade ut från sovrummet efter min lunchvila. De har nu stått i fem dagar och blir bara finare och finare!
(null)
Mormors fåtölj har fått flytta in. Den behöver verkligen kläs om, men just nu löser  vi det hela med en klippanfilt✌🏼
(null)
Soffan har även den fått lite nya kuddar - linne känns både vårigt och gör sig bra med det nya golvet.





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress