25 november 2018

Årets julklappar

Kids

På något egendomligt sätt har jag de senaste åren lyckats i handla samtliga julklappar med hyfsad marginal till självaste dopparedagen. 
Knepet för mig har varit att tänka ut klapparna och skriva upp dessa i en lista på samtliga redan innan december månad. I år har inte varit något undantag verkar det som. Jag vill till och med hävda att barnens klappar nog är klara. 
I år ska Melker få en snöskrana och några billeksaker i trä. Vi har testat med radiostyrda bilar etc, men än är han för liten och han leker bara sönder dessa så för allas glädjes skull kör vi på oförstörbara prylar ett tag till.
(null)

(null)
Sängen blir väl i sig kanske inte en julklapp då han först kommer att ha den när vi flyttar till huset. Men många av julklapparna blir såklart sådant som kommer vara till barnens nya rum.
(null)
Just nu tror jag att vi kommer använda oss av färgskalorna som jag hittade i en tidning redan i somras. Tanken är att sängen kommer målas ljusblå och väggarna mörkblåa. Det i sig kommer göra sig fint till den silvergråa heltäckningsmattan och rummet kommer bli fint att inreda med detaljer i vitt och rent trä.
(null)
Mina  är ju så liten att julklappar till henne kommer enbart vara praktiska saker. Men jag kunde inte låta bli att ändå köpa det här dockskåpet till henne (eller är det till mig själv?). Så oerhört fint! Och ännu finare kommer det bli med min mammas gamla dockhusmöbler. Jag vill packa upp det nu genast!
(null)
En annan fiffig grej som jag passade på att handla nu när det var black Friday var dessa klädpåsar:
(null)
Barnen ska få var var sin uppsättning med sju påsar som varje söndag kommer preppas veckans kläder. Jag tror och hoppas på flera fördelar i och med detta. Dels att det kommer spara oss tid varje morgon, men framför allt tror jag att det kommer underlätta påklädningen om t ex Melker själv får hjälpa till och hämta sin klädpåse. Vi är inne i en period nu där inget annat duger än poliströjan. Vi måste bryta det mönstret och jag tror att detta kan hjälpa om han själv får vara med och känna sig delaktig.

Nu återstår det att fylla adventskalendern också. Jag tänker att jag ska fylla den med både nödvändiga saker och roliga. T ex har jag köpt nya kalsonger, tandkräm, tandborste. Men så ska han få lite skojiga saker med som simglasögon, såpbubblor och pepparkaksformar. Det kommer nog åka ner ngt litet russinpaket och kinderägg med, men det är banne mig inte enkelt att hitta på saker som inte ruinerar en. Har ni några tips så blir jag jätteglad om ni vill dela mer er!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress