Melker är hemma från förskolan idag, 
Natten till igår har han haft hosta och feber. Vi kurerar med clementiner, popcorn och Pippi på kökssoffan. Mina följde med farfar i vagnen på hans promenad och jag har saffransbiscotti i ugnen.
(null)
I förrgår åkte Melkers adventskalender upp. Precis som förra året innehåller den tre sorters saker:
- Prakiska saker, sådant som han behöver; nya kalsonger, tandborste, tandkräm, såpbubblor (vi brukar avsluta badet med att vi blåser bubblor och de vi har nu är snart slut) och reflex.
- Ätbara ting: Russin, pepparkaka och ett "tomtekinder-ägg". Kinderägg är hans favorit och det som han får som lördagsgodis. Jag såg i en reklam att det nu finns ägg som ser ut som en tomte - så det får ligga i nr 24
- Något att leka med: jag har varit runt på loppisar och köpt småbilar, safaridjungeln och dinosaurier (billigt och rimligt). Tycker att småsaker som i regel inte är så rejäla är högst onödigt att köpa nytt. Köper man sådant second hand har de redan genomgått sina prövningar hos ett annat barn, samt att köper känns bättre för samvetet! 
Jag har även lagt i lite pepparkaksstansar till julbaket och tomtebloss.
(null)
Adventskalendern i sig är återbrukad från förra året. 24 papperspåsar som jag skrivit siffror på och fäst upp med gem som är fastbundna i fyra långa snören som i sin tur sitter fast i en pinne från bäbisgrinden. Med en ljusslinga som ramar in ser den ganska trevlig ut🌟


Maria

Wow, vilka foton! :)

Svar: Tack, så rar du är🥰
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress