Idag har jag:
  • Varit med Mina på NUS för provtagningar för Alfonsstudien som vi är med i.
  • Varit på banken och styrt upp ett sparande till lillan, samt joxat med lån etc.
  • Varit på färghandeln och inhandlat färg till två små projekt.
  • Gjort ett läkarbesök.
  • Färdigställt förra månadens bokföring - thank god!
  • Krattat löv
  • Rensat i garagen 
  • Tvättat
Jag är därför glad över att jag tog mig tiden och handlade lite smått till mig själv idag. Jag är medveten om att jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv. Men hur jag än gör så är det de som alltid prioriteras bort, även fast jag vet att det borde vara högsta prio. För tar jag inte ansvar och sköter om mig själv blir jag till slut varken en bra mamma, fru eller vän. Från och med nästa vecka ska jag planera in en halvtimma för mig själv varje dag. Det kan vara en promenad, meditation, träning eller egenompyssling. Jag kommer behöva sätta en specifik tid när detta ska ske, för jag vet att jag är en fena på att bortförklara just dessa saker. I synnerhet när unge nr två kom till världen.
(null)
(null)
Jag beställde här om veckan det här "träningskonceptet" och igår damp det ner i brevlådan. Bodyboss💪🏼 
Jag har bläddrat och läst lite i den och jag tror att det här kan vara något för mig. Den innehåller ett 12-veckors träningsprogram där varje träningspass är max 24 min. Det känns som att detta är just vad en småbarnsmamma behöver - inte ens jag kan bortförklara 24 min!

Jag är taggad


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress