Ja nu är den klar,
Efter en hel del tejpande, målande och i synnerhet väntande på torkning så är äntligen förvaringskärlen klar i lekrummet. Och så hör blev det!
(null)
Här ryms i princip alla leksaker förutom böckerna. Minas dockhus hamnar på perfekt lekhöjd och vi har varvat med både öppen förvaring och sådant som går att gömma. 
(null)
Själva möbeln kommer från Ikea och baljorna också. Vi har målat möbeln med samma färg som väggen och förstärkt med lack på "slitage-ytorna"
(null)
Det var en hel del väntande mellan målningarna. Speciellt när man måste "spärra färgen" när man tejpar. Det tog mig fem dagar 
(null)
Men så bra det blev sedan! Nu återstår det stora och svåra arbetet - att lära kidsen att lägga tillbaka leksakerna när de lekt klart! 
(null)
Vi har än så länge bara kommit till att leksakerna måste stanna i lekrummet och bara ett fåtal ggr har Melker varit peppad på att städa. 
(null)
Men han och Mina verkar trivas i rummet och det var huvudsyftet - en plats för kreativitet och lek!
Just nu är det extra roligt med telefonen! Den är från mitt barndomshem och har ff mitt gamla hemnummer. Den rings det på när man önskar handla i barnens lanthandel: "Godag, lanthandlare Olofsson. Har ni möjligtvis någon mjölk idag?"
(null)

Madelene

Kul att du skriver i bloggen igen! Vad fint ni får det😀

Svar: Va roligt att du läser! Jag önskade att jag hade mer tid. Det är ju så roligt att ha kvar - det ör ju som en dagbok för mig. Fint att spara minnen❤️
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress