Som vi har längtat, i synnerhet Melker. I torsdag sa Melker adjö till sin förskola och dagen då han skulle få gå på sommarlov var äntligen här. Han följer Sommarlov på SVTbarn slaviskt och är helt inne i fenomenet "sommarskuggan". 
I vanlig ordning kollade han brevlådan när han kom hem och döm om hans förvåning att han blev helt till sig när det låg ett Skuggbrev adresserat till honom från självaste Sommarskuggan!
(null)
Brevet innehöll en ledtråd och ett löfte om en överraskning, samt en varning om skuggslem.
(null)
Ledtrådarna ledde slutligen till husets baksida
(null)
Stal inspiration från Yayanaomi och bullade upp med kuddar och glass i det här myggtältet. 
(null)
(null)
Det blev en hit. Mest lyckat var skuggbreven som Melker leker med hela tiden (sover med till och med).
(null)
Men ledigheten gjorde sig verkligen påtaglig när vi slutligen flyttade ut till havet. I och med huset har stugan fått stå tillbaka och vanligtvis har vi brukat flytta ut mycket tidigare. Men nu är vi äntligen här.
(null)
Trots att husflytten inneburit mycket frihet, går känslan ändå inte att jämföra med den som infinner sig här. Plötsligt blir man större än alla måsten, man latar med gott samvete, äter lite godare och vi är framförallt lediga alla fyra.
(null)
(null)
Tänk att jag kan plocka mina egna buketter från trädgården där hemma - vilken rikedom!
(null)
(null)
Planerna för sommaren är små och jag hoppas att vi kommer kunna hålla dem så. Jag hoppas på dagsutflykter och upptäcka nya matställen, gå på loppisar och picknick. Jag har tagit ett break från sociala medier, men tänkte att jag skulle försöka dokumentera och bevara minnen här i bloggen istället.
(null)
Jag önskar er en fin sommar! 
             




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress