13 november 2019

Tillbaka

Bara mina fåniga ord

I morse var jag tillbaka på jobbet,
men jag sov ganska uselt under natten. I morgon ska jag på HVC och lämna nya prover och förhoppningsvis får jag snart höra från läkaren hur allt utvecklar sig.
Idag blev det en liten aw med jobbet, följt av bio. Vi såg Midway. Den var ganska bra. Bäst var nog det oväntade sällskapet jag fick av en herre i 75-årsåldern. Vi tog oss igenom filmen tillsammans👍🏼
 
Första julsbelysningen åkte upp igår. Ett ljusnät som prydde vårt paradisträd på baksidan. Det blev verkligen jättevackert och fint när man tittar ut från köket. Med ett täcke snö kommer det se magiskt ut!
 
 Kan inte låta bli att drömma mig iväg och fantisera om hur jag vill julpynta i vårt nya hem. Helst vill jag ha granar överallt, julrosor, hyacinter och ljusslingor i massor! Jag har redan köpt en liten gran som står och väntar på att få sig en kruka och väl vald plats. Den åker nog fram snart.
Hur kan jag vara snäll mot mig själv idag?
En liten fin tanke när man tillåter sig att tänka så. Vi är nog alldeles för många som sätter andra människor före oss själv och glömmer bort att ta ansvar för hur vi själv mår. Jag jobbar på att påminna mig om den frågeställningen. Idag gick jag ut och åt med kollegorna och hade då på förhand bestämt mig för att inte låta det annars så hemtama dåliga samvete kontanimera min kväll. För varför gör man det? När ens partner verkligen unnar en att få ha en sådan kväll, borde jag då inte unna mig själv det? Är kanske en självklarhet för många, men jag tränar fortfarande.
Och vet ni? Kvällen blev toppen. Extra mysigt att komma hem till levande ljus och dunsa ner i soffan och kramas❣️
 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress