För första gången (kändes det som) firade vi Halloween 🎃 
Det var vi och två familjer som körde knytis hemma hos oss och vi kom på oss själva med att tycka att det var riktigt roligt att pynta 💀 
(null)
Jag handlade stuvbitar på Ohlssons tyger som jag använde som dukar. Via partyhallen köpte li lite skelett och spindelväv som blev effektfullt.
(null)
Det svarta spindelnätet var nog det jag diggade mest. Med svarta stearinljus och lite spindlar blev det effektfullt. Henrik gick lös och köpte en rökmaskin så när våra gäster kom innanför dörren kunde de lika väl ha klivit in på sjuans disco i Hotings aula.
(null)
Skelettfamiljen
(null)
 
(null)
 
 
(null)
Hjärnan i glasburken tyckte barnen var läbbig - ett blomkålshuvud och ögonen i bottnen hittade jag bland lösviktsgodiset på coop.
(null)
 
(null)
(null)
(null)
Barnen fick "haloumi-vampyr-krabburgare"
(null)
Melker bjöd på spindelkakor
(null)
Hanna 🖤
(null)
Jag hade ju också sminkat mig, men det såg verkligen inte klok ut - det blev i det tråkigaste laget, men nu har man ju fått mersmak och kommer sikta på revansch nästa år!
(null)
Utomhus var det ännu läskigare och barnen fick gå en skattjakt!
(null)
 
(null)
Bästa budgetpyntet var helt klart dessa spindlar som jag gjorde av ballonger och svart tejp!
(null)
 Rolig eftermiddag/kväll, men framförallt trevligt och barnen härjade på nere i källaren där Henrik hade satt upp en discokula i innebandyrummet så det var innebandydisco/röj för hela slanten. Vi vuxna satt uppe och avnjöt en trerätters. Vid 20-tiden hade alla gäster gått hem med barn som skulle sova och vi såg på "så mycket bättre" - vilken start-elva! Tror att det kommer bli jättebra detta år! 
Annars är det bara kök som gäller. Vi beställde det förra veckan och nu måste vi hinna förbereda allt innan det kommer den 5e dec (!!) Så peppad! Men innan vi är där måste vi dra ny el, vatten, lägga golv, tack och fixa väggar - puh!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress