Jag kunde inte låta bli att reagera på en artikel jag läst i aftonbladet idag. Den handlade om att Charlotte Perrelli skulle vara för smal för Melodifestivalen. Man har publicerat en bild på henne iförd en svart klänning och ett golce&gabbana-inspirerat bälte vilket markerar hennes midja så att hon ser smalare ut. Det jag reagerade på var att man hängde ut henne som ett anorexioffer, dålig förebild osv. Jag såg henne på vakna med the voise för ngn dag sedan, där hon berättade att hon hade börjat göra armhävningar och situps hemma och jag vill påstå att jag tycker då inte att hon såg "för smal ut", ärligt så såg jag ingen skillnad.
Till saken: Om aftonbladet skulle vända på saken och skriva att ngn var för tjock för melodifestivalen, skulle det ta hus i hellvete.

Jag vill vara på det klara med att jag personligen inte alls bryr mig om människors vikt över huvudtaget, alla får vi se ut/vara/väga precis som vi vill. Det jag menar är att syftet med den artikeln var att Charlotte var en dålig förebild för unga för att hon ansågs vara smalare än genomsnittet. Ska det då inte vara minst en lika dålig förebild om en överviktig människa ställer upp med ett bidrag?

image729image730Detta är en struntsak, jag är inget bigfan av Pirelli heller. Tänker mest bara på hennes barn som får höra att hans/hennes/deras mamma är anorektisk.
Det är trist att media trissar upp det här med kändisars vikter och skit. Är det verkligen det vi vill läsa om?

1999: Charlott "normalviktig" 2008 För smal


Nä fy fan va tråkigt. Nu till ngt roligare! Jag var som bekant iväg och tränade igår och jag får lov att säga att för att inte ha tränat sedan i höstas så har jag fortfarande bra kondition! Det var iaf ruskigt roligt och härligt att få slita lite. Det  blir mer träna i morgon.


Tom har åkt till Backe över helgen, han har innebandymatch och sedan avslutning, så jag beslöt mig för att stanna i Ösd över helgen. Den här helgen tänker jag passa på att bara ta hand om mig själv och pyssla på med lite projekt (hemligt än så länge). I morgon ska jag köpa lite spagrejjer, doftljus, nytt the och brun-utan-sol (solbrännan från Thailand lyser med sin frånvaro så jag ska bättra på den lite) och sedan bara "pjullra på" med mig själv efter de att jag varit och tränat.

Let´s dance här näst..
Petra

Haha, det ar komiskt! Charlotte ser ju helt lagom ut, inte for stor, inte for smal- och i vilket fall- vad spelar det for Roll, hon ar ju dar for att sjunga liksom! haha. dem maste haft nyhetstorka eller ngt :)
man blir aldrig forvanad :D

Hoppas du far en superbra helg iaf!
Kram!

Ida Eriksson

Med tanke på alla de fullt normalviktiga människorna (läs: tjejerna) som dagligen hängs ut som överviktiga, feta, tjocka osv osv kan jag köpa att aftonbladet en gång vände på saken. Det är fel att människors vikt överhuvudtaget ska vara ett diskussionsämne men tro mig när jag säger att dagens size 0 ideal inte gör det lättare i kampen mot sjukdomar som ex anorexi. Jag skulle även uppskatta om du inte använder termen anorexioffer, skammen inför sjukdomen är stor nog som den är.

m v h

Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress