30 november 2008

Min mysiga lördag

Min morgon i bilder:






mamma spelar jullåtar på pianot

medans pappa lagar frukost..
Leo och jag bakade pepparkakor







... och gjorde ett jättefint pepparkakshus där man kunde parkera pepparkaks-skotern.

På eftermiddagen var det julskyltning i byn. Sparktävling, tipsruna och diverse gissningslekar. Sedan vid 18-tiden åkte jag ner till Hanna för vin och -spelkväll. Vi spelade ett spel som hette "helt hysteriskt" (tror jag)

Ibland åkte man på att ha ett vist tvång under spelets gång

Hanna

charader

ett tvång var bl a att man alltid var tvungen att ha tungan ute när man pratade

Emma
Det var så trevligt igår! Ser verkligen fram emot annandagen!

Måste även berätta om helgens mest otippade/klantigaste/otippade händelse nämligen en blandning av desa två:

BLir det här resultatet...

Mina vänner, jag är numera en ordentligt mörk brunett (!) Har nog inte varit så här mörk sedan jag föddes (och då med svart hår). Nåväl, detta är ett klart bevis på att man kan inte lita på att det blir den färg det är på förpackningen. Ja vad säger man...? Nu har jag varit mörkhårig också. Få se vad Tom säger ikväll när han ser mig - han lär väl börja gråta..

Men visst ja! Jag har ju fått börja äta som vanligt igen! Jag berättar mer om det i morgon, nu ska jag vara lite faster innan jag åker tillbaka till stan igen. Sköt om er!
Mia

Tycker du ser jättefin ut!



Dessutom vilken mysig helg - riktig kärnfamilj. Något jag drömmer om. Ser såå mysigt ut!



Kram Mia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress