21 mars 2017

Bröllopsbilder

bröllop

Härom dagen var det tre år sen Henrik friade på toppen av Olomana, Hawaii. Tiden rusar verkligen fram. Tänkte att jag skulle dela med mig av våra vackra bilder som vår fotograf Anna tog utav oss. Jag tänkte att ag börjar med bilder från minglet och lokalen.
Istället för en traditionell gästbok hade vi en jordglob som alla gäster fick signera. Det blev sedan en jättefin detalj i hemmet som folk gärna går fram och tittar på "jaha, har han och hon varit där....!"
Christoffer och Carly
Lars-Olov, Madde och Elsa
 
Under tiden som vi var och fotograferade oss minglade alla gäster på gräsmattan. Där hde vi ställt fram gamla möbler (fotöljer, bord, en orgel, mattor etc) I det stora trädet hängde vi upp lampskärmat och vi försökte skapa ett "vardagsrum" fast utomhus.
 
För ca 15 år sedan gjorde pappa eget vin. Bland annat av en italiensk druva som heter Tribiano. Av allt vin så bestämde han sig redan då att han skulle spar en damejeanne tills den dagen då jag skulle gifta mig. Det vinet fick gästerna dricka under minglet, tillsammans med jordgubbar och cakepops.
Bordsplaceringen
"Ladugårsbott´n" som är på utrymmet ovaanför garaget som säkert tog tre veckor att tömma. Takbjälkarna kläddes med ljusslingor. Dukningen gjordes med hjälp av proffet Maria (min brudtärna) som har jobbat med just detta på många, många bröllop.
 
Festhäftet gjorde vi själva (väldigt tidskrävande) men det kändes fint och personligt att vi knåpade ihop dem själva.
Vid honörsbordet stälde vi fram två pallar så att gästerna kunde komma fram och prata med oss under middagen, som pågick ända fram till midnatt (!!!). Det var helt otroligt va mycket vackra tal och spex som hände under själva middagen.
Det jag tyvärr inte har någon bild på (men ev filmer) är på daslokalen med bar och scen som är en halv trappa ner bakom honörsbordet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress