29 april 2018

Gravid vecka 38

Graviditet

Söndag = ny gravidvecka!
Otroligt att vi är fullt gången om två veckor. Lillasyster mäter 48 cm och väger ca 3 kg nu. Melker var 50 cm och vägde 3,47 kg när han kom ut.
(null)
Lilltösen buffar och lever om. Jag känner hur magen spänner sig och blir stenhård med jämna mellanrum - förvärkarna är definitivt här! Något jag inte upplevde med förra graviditeten var smärtan som infinner sig när huvudet stöter mot bäckenbottenmusklerna - AJ! Man får vara ännu mer försiktig nu när man sätter sig, går, eller som nu - åker på stugvägen (guppig som bara den!).
(null)
Jag är tacksam över att hon snart faktiskt är här - vi är så nyfiken på henne!
Jag känner även en tacksamhet över att jag getts möjligheten att ta det  extra lugnt nu den sista tiden. Jobbet har trappats ner, Henrik sköter all markservice och skämmer bort mig, uppmuntrar/påminner om att vila och ta det lugnt.
Jag är också tacksam över att Melker är en sådan krigare med kräksjukan, samt att vi än så länge har klarat oss!
(null)
Störst tacksamhet känner jag över att ha min mormor i mitt liv. I fredags fyllde hon 101 år - jag önskar innerligt att jag kunnat varit där och gratulera! Det känns stort att nästa gång vi ses så är vi fyra i familjen som får komma på 11-kaffe. Hon betyder så mycket för mig❤️







Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress