29 augusti 2018

Babymobil diy

Inredning

För ett par år sedan fyndade jag några kakformar på en loppis. Vi var mitt i IVF-köret och planen var att jag skulle göra en babymobil utav dem. Att det sedan skulle ta mig fem år innan jag gjorde slag i saken var en annan sak. Men så skedde det igår.
(null)
Jag gick ut och knipsade av några björkkvistar. Dessa tvinnade jag ihop till en cirkel - inget rep eller dylikt behövdes till detta utan gick väldigt bra att göra utan. Dessutom skulle cirkeln förstärkas senare när snörena med tingeltanglet kom upp.
(null)
Henrik hjälpte mig att borra hål i varje kakform sedan trädde jag upp dess på en vit "hobbytråd" som är lite tjockare (något som jag hade kvar sedan jag gjorde napphållaren till Mina, dvs en ganska tålig tråd ändå)
Jag band även dit några remsor från en överbliven stuvbit från ett linnetyg. 
Om det blev en babymobil eller en fågelskrämma á la Ernst är jag dock osäker på. Idag ska jag leta reda på en krok som jag kan hänga upp den i så får Mina avgöra den saken!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress