3 februari 2019

Sällskapsresan

Familylife Resor

Efter en tung start på det nya året med bokföringstjaffs, planering för flytt, renoveringsplanering, trotsig treåring och alldeles för lite tid för mamman och pappan i familjen bestämde vi oss för att spontanåka på en veckas all-inclusive på Gran Canaria.
(null)
Lillpiga flög för första gången och det gick strålande. När hon inte sov var hon ett enda solsken hela resan - tack du gode för det!
(null)
Veckan innan hade Henriks föräldrar åkt till samma ställe helt ovetandes om att vi veckan senare skulle komma och knacka på deras hotelldörr. Överraskningen var oslagbar!
(null)
Vi bodde på Suites by Dunas i Maspalomas och hade vår suite precis bredvid hotellets lekpark. Vi kunde sitta på vår markterass med en GT och titta på medan Melker lekte där.
(null)
Det var verkligen skönt att få komma bort en liten stund. Jag fick tid att plugga, barnen badade massor, vädret var allt att önska och man slapp tänka på tvätt, städ, matlagning och bestyr. Egentligen hade vi planerat att köpa nya sängar nu när vi flyttar, men tyckte att vi kunde strunta i det och åka iväg istället.
(null)

(null)
Dock hände något som vi gärna kunde ha varit utan. Natten till fredagen vaknade jag av att Mina grät vid halv tre tiden. Inget ovanligt i sig, då hon brukar äta välling på natten. Men jag såg direkt att det var något märkligt med henne. Hon var loj och inte sig själv. Hon hade lite bruntaktigt slem runt munnen så jag trodde först att det var blod. Ganska snart förstod jag att hon måste ha fått tag på en av Henriks gamla snusar.  För första gången ringde jag 112. 
(null)
Mammas finaste piga. Då det skulle gå fortare med taxi, blev det ingen ambulans. Vi var där ganska snart och fick träffa läkare direkt. Vi kunde konstatera att hon inte svalt snusen utan endast sugit på den. De tog prover och undersökte henne. Hon piggnade till när vi var där men var inte sitt glada jag som hon annars alltid är, utan bara lugn. Efter någontimma var vi klara och vi fick åka hem. Jag sov inte mycket den natten, men hon sussade fint.  Vi fick restriktioner om att hon bara fick dricka sin halva välling, men gröt på morgonen var ok. Vid sju när vi klev upp var den glada Mina tillbaka när hon fick komma i badkaret med storebror. Hon åt som vanligt och verkade trotts allt vara sig själv igen. 
(null)
Fy - det kunde verkligen ha blivit en mardrömsresa. Jag får en knut i magen bara jag tänker på alltsammans. Tack och lov för utomordentlig sjukvård - de såg till att både mamma och dotter mådde bra och att vi hade tur med att hon inte svalt snusen.
(null)
Trotts nattens händelse så ville hon inget annat än bada i poolen resten av fredagen. Hon hade lite svårt att somna vid lunch, men sov sedan som vanligt efterföljande natt.
(null)
Min tjej, som du skrämde mig. Precis lika mycket som jag var villig att ge för att få dig, var jag villig att offra för att få ha dig kvar. 
(null)
Stackars stackars pappa som hade störst ångest av oss alla. Så skönt att allt ordnade sig till slut.
(null)
(null)
I det stora hela hade vi en toppenresa. Det var verkligen värt att strunta i sängköpet - vi snålar till med en ny bäddmadrass så blir det där nog bra ska vi se!
(null)
(null) 
Nu är vi tillbaka i ett snöigt Umeå. Vi har gett oss i kast med all tvätt, gjort semlor och börjat packa inför flytten. Jösses, nu är det bara 15 dagar kvar....

















TessanO

Vad härligt det låter! Jag skulle också behöva komma bort! ❤️ Det hände oss också med lillasyster som tuggade på en av sin pappas snusar, usch usch! Tur det gick bra! Kramar!!

Hanna

Fy så otäckt! Skönt att allt gick bra (och Henke kanske har fått motivation till att sluta snusa?). Ni ser ut att ha haft det superhärligt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress