18 januari 2019

2019 rivstartar

Inredning

Tiden rusar,
Samtidigt står den still emellanåt. Det är som att veckorna springer, men timmarna stundom är i stiltje. Det är snart bara en månad kvar tills vi får tillträde till huset och jag oroar mig för att vi inte förbereder oss mer. Vi har dock börjat rensa här hemma och jag är nästan klar med hur jag vill att de första rummen ska se ut. Minas rum kommer få en fin mönstrad tapet. Jag har även valt ut en färg som ska få möta upp den tapeten i snickerier och någon möbel.
(null)
Den kan tyckas intensiv, men jag tror att det kommer ge rummet ett ombonat och mysigt intryck.
(null)
Accentfärgen liknar den som stolen är målad i.
(null)
I Melkers rum ska vi måla med den här kalkfärgen. Min förhoppning är att den ska bli någon nyans mörkare än på bilden när vi målat fler lager (bilder jag har googlat på färgen visar flera nyanser).
(null)
Inspirationen har jag fått från den här bilden. Eftersom barnen kommer få ett lekrum så är tanken att de endast ska sova i sina rum. Jag har därför tänkt att de inte ska vara så mycket lek utan bli rogivande rum där de kan varva ner och ha det lugnt och skönt.
Jag har köpt en färg liknande den turkosa på bilen för att måla hans hussäng i.
(null)

Båda rummen har sedan unna ljusgråa heltäckningsmattor vilket kommer bidra till att de kommer kännas som ombonade små rum.
(null)
I vårt sovrum har vi valt en klassiker: Cole and son’s Fornasetti. Den kommer få bli en fondtapet bakom sänggaveln och gå upp längs snedtaket. Resten av väggarna blir också en kalkfärg i en kulör som förhoppningsvis ska lira med molnen. 
(null)
Nu ska jag försöka komma i lite mintre smutsiga kläder så att jag kan gå på biblioteket och sedan åka och storhandla inför helgen. Ikväll väntas gäster! Skulle ha städat...





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress