Jag blev klar med plugget idag och vilken lättnad,
Det har varit mycket berikande att få stimulera intelligensen, men tiden för det har varit alldeles för knapp. Jag fattade därför ett beslut om att jag gör klart den här kursen och kommer inte fortsätta på del II.
Blev ompysslad av Emma igår. Det hon gör med mitt hår är magi, i synnerhet när utgångsläget på min kaluffs är något av en utmaning...(!) Passar bra nu när vi ska dra till Kap Verde till veckan. Herre hudas; vi ska åka dit också. Jag hinner inte med. Tiden rusar!
Idag blev golvet nere i tvättstugan ÄNTLIGEN klart. Det kommer bli underbart att få kunna tvätta precis när man vill framöver och den blir så fin också. Nu kan vi börja montera all inredning. Bilden ovan är tagen från ingången. Till höger hamnar tvättmaskin och torktumlare (i arbetshöjd), handfat med blandare och förvaring.
Under fönstret blir min "syhörna". Perfekt att äntligen ha en riktig plats för allt sånt som hittills varit utspritt på ett tiotal ställen. Till vänster hamnar harderober som ska svälja alla sängklader, badlakan, dukar och till höger blir en bänk med individuell förvaring för varje familjemedlem.
Ikväll är Henrik ute med kunder och jag (som nu är klar med examensarbetet) har varit produktiv och svarat på mail och klickat ihop matkassar tills vi kommer hem från resan. Perfekt att ha veckans mat planerad, inhandlad och klar att hämta direkt när man åker från flygplatsen. Så slipper man allt det när man har nog att göra med att packa upp och tvätta.
Det är mysigt att kunna sitta i myskläder och titta på godisarna när de badar. Det har sannerligen underlättat kvällsrutinerna när de klarar av att bada tillsammans lite längre nu när de faktiskt får plats båda samtidigt. Innan trängdes de i en liten badbalja och badade inte lika länge. Nu hinner jag fixa kvällsmålen till dem båda under tiden när jag är ensam med barnen. Det är mysigt att kunna hålla till på övervåningen. Det förbereder barnen inför nattningen när vi en timman läggdags går upp, badar, tar på pyamas, fikar och tittar på barnprogram. Jag är väldigt tacksam över att nattningen sällan är några konstigheter. Melker somnar själv, oftast inom tio minuter till ljudet av ljudbok. Mina vill att man vaggar runt med henne i famnen i 5-15 min i mörkt rum, men snart ska vi försöka lära henne att somna själv även kvällstid. På dagen är detta inget problem när hon ska sova i vagnen, så det gäller att hon känner sig trygg och känner att hon klarar av det i sin spjälsäng där hon har lite större utrymme att röra sig på. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress