I förmiddags var det 11kaffe hos mormor som vanligt och det bjöds på underbara frasvofflor.

Pappa hade fått med sig Eje och Lasse och det är två karlar i sig det. Det var djupa diskussioner om Lars Teodor, Fotbollsspelarnas enorma miljonlöner, Karln som blivit mördad av en björn upp ei Svansele (lite mer ingående så hade jägarn stått och lurpasse på björn o när han alri komme ut heri grotta så had ´n skrämme ut ´n å när han skull till å åk iväg på skiien så fassne han her i en björk och björnfan flåg på´n och häkte kloern häri bakhärna på kärn och slet over håre o hela hellvete över skoll´n på´n). Lasses kommentar till detta var " ja, men överled´n da?" " Nä, sa ´n Eje, Han sg ju inge för håre o skinne som häng för yga".

När man sitter och lyssnar på de alla tre kan man inte annat än konstatera att man är i välrdens skönaste sällskap. Tåsjömålet är otroligt. Det är synd dock att det blir allt färre och färre som talar det och jag märker själv att jag har svårt att tala tåsjömål när jag inte är bland andra som gör det.
image315
Hur som hellst är det underbart att få se dem tillsammans, jag kan inte låta bli att leka med tanken hur dem skulle vara när dem var i ens egen ålder. Kan tänka att dem varit med om en hel del rackartyg som en annan aldrig skulle kunna drömma om. Dock är jag riktigt säker på att dem var lika underbara då som nu, se bara på min underbara Mella (Ejes barnbarn) och helmysiga Daniel (Lasses pojk), för ngnstans måste dem ju ha fått sina underbara personligheter.

Nu är dte dax för mat. Papsen har grillat, få se om han låter min överleva middagen nu när han fått sett vad jag gjort med bastun....

Roger ut...
Mella

Ja är de underligt att man blir helt matt och svag när dom sätter igång?

Mella

Du är rätt underbar du med<3

Svärmor

Gud så goda våfflorna såg ut..mums ! Hörde av Tom att han aldrig ätit så goda våfflor som hos din mormor =)Ja, de ser ut som nåra riktiga spelevinkar karlarna och hade säkert en massa hyss för sig i sin ungdom. Vilka hade inte det ? Ska bli intressant att se bastun när den är färdig. Själv har jag rivit tapeter idag. Nu vill jag att det ska hända nått där i sovrummet och då menar jag renoveringen =)JAg fick iaf ge upp efter ett tag. Molly for och tog tapetbitarna och drog dem runt inne i huset och tuggade upp dem i miniatyrbitar =( Det såg ut som bara den i hela huset.
Kramiz på dig så länge !

Jörgen

Ja dä syns att döm ha ete borti somma gryte eller vare stöft häri samma gryte men hur som helst äre na rektigt goe gubba
Hils storebror

Danne

Love you min favvokusse =) Ja vilka gubbjävlar =) Så jävla roligt å hära när dom drar igång å snackar skit.. =) Du e helt och hållet ensam med att vara som du och du är grym ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress