Kl 19:00 igår slutade jag från jobbet. När jag kom hem hade älsklingen redan börjat göra ordning köttet för grillning. strax innan 22 så gick vi in på området för att titta på the Ark.
image182

De var ett jäkla ös, men tröttnade tyvärr när dem började spela låtar man inte kände igen. Självklart var mammas favoritlåt "prayer for the weekend" den sista låten dem körde.

image183
Kl 00 var det Presidenttalet - kvällens höjdpunkt. Denna gång kom Evert med skatteåterbäringen - kanades i en lina över publikhavet.
image185
"Ja, vi är inte bara ödmjuka. Tänk bara tanten med rollator som blev påkörd av tåget i Nälden i tisdags. Själv klarade hon sig nästan oskadd medan tåget blev stående i flera timmar. Det är mina takter."

image184
Jag och min favorit - De blev en riktigt trevlig lördag kväll.

Annars då?
Nu jobbar jag ända tills på onsdag, sen får jag äntligen några dagars ledighet. Mina två bröder har bergat min bil till verkstaden så i morgon ska jag äntligen dit och se till att få den fixad.
Moses ska vaccineras och vi har köpt en dator.
Jag har fått tre nya agenter i mitt team som jag ser fram emot att arbeta med. Sen är det bara två veckor kvar till min andra semester!

På ngt märkligt sätt så känner jag mig ngt nedstämd, Yran och allt har förvisso varit jätte kul, men allt det här kring bilen, försäkringen och de får mig bar att må dåligt nästan ledsen. Sen känns det som att jag jobbat i så många dagar att jag är helt tom i huvet. Förhoppningsvis så blir jag på bättre humör när jag få ta ut lite ledighet.

Nä, vet Ni vad? Jag tänker göra en irritationslista! Bara för att få avreagera mig lite:

Vad som irriterar mig:
- Människor som röker på offentligplats, speciell i busskurar och likanende, en regning dag.
- Människor som tar onödig lång tid på sig i bankomat-/matvarukön.
- 5-knappen på min mobil: den är så trög, så det tar evigheter när man ska skriva sms.
- Människor som INTE kan köra bil: oftast kvinnor; filbyten, omkörningar, utfarter.
- Ordet "om". För tillfället verkar det finnas alldeles för många om i mitt liv.
- Gnäll. Finns det ngt värre än människor som gnäller? Gnäll är ett tydligt tecken på att ma fiskar bekräftelse. "Åhh så ful jag känner mig" När människor säger så så är det så uppenbart att han/hon vill höra att "Nä, men du är jätte fin". Det finns inga fula människor och ärligt så är det bara den som egentligen ser riktigt bra ut som håller på och gnäller så. Och sedan dem som gnäller över andra, inte mindre talar illa om andra. Återigen; det är så uppenbart att det är den dåliga sälvkänslan som talar. Att man måste klanka ner på andra för att få en själv att framstå som bättre - Jag finner inga ord.
Skratta, ja, nu har iaf jag fått gnällt ifrån mig lite, dock så skulle jag aldrig sjunka så lågt i min aktning att jag skulle göra det inför ngn annan, utan håller det för mig själv.

Den som talar illa om ngn i din närvaro, talar illa om dig i din frånvaro

Tom

Du ska bara veta min irritationslista :P
Usch va ofräsch jag var på kortet ser ut som jordens luffare ju! tur att han sikta på dig! Ses snarrt älska dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress