Onsdag, fast med fredagsfeeling. 13,5 grader var det i morse när jag tittade på termometern och kan man göra annat än dra på läpparna?

Hon lyckades - Planerna var att jag skulle gå på bio ikväll. Istället ringer Samira mig och berättar att jag var välkommen på grillmiddag ikväll. Hon flyttar ju till Rhodos snart och jag kunde inte tacka nej till att få spendera lite tid med henne innan hon sticker.



Det finns ngt som jag har väldigt svårt för: Människor som alltid kommer med ursäkter och bortförklaringar. Det kan vara en ursäkt att de kommer försent, att det glömt bort ngt eller ursäkter till dåliga handlingar.
En gång för alla vill jag slå fast vid att jag aldrig  kommer vara intresserad av varför du var 10 min försenad, varför du glömde bort att ta med dig den saken, varför du du begick det misstaget.
Att människor inte förstår bättre och istället svarar att "Jag förstår att du blir upprörd, fortsättningsvis kommer jag se till att vara i tid".
Det är så mkt effektivare och det finns så många som vet om det också, men ändå kommer de med lama ursäkter, bara för att de är för fega att stå för sina misstag. Så länge du fortsätter med ursäkter, skyller dina misstag på andra, vinner du ingen respekt - inte min iaf.


Ingen förnuftig person har någonsin kommit med en ursäkt.
Ralph Waldo Emerson (1803-1882)

Oftast är en ursäkt en ännu större oartighet.
Samuel Johnson (1709-1784)

Slut på kafferasten nu..
samira

Oj vad du är hård! Det som du ser som en ursäkt kan ju i många fall vara en förklaring och jag måste säga att vi är väldigt olika på den punkten! :) Jag sväljer ursäkter och förklaringar utan problem när jag själv är minst lika glömsk och glömmer bort om jag ska låna ut en film som jag inte har med mig eller stressar med en senare buss och kommer tio minuter sent. hihi. :) på samma sätt som jag har förståelse för andra när de händer. :) De kanske är tur att vi inte ses dagligen för då hade du antingen fått va aggro som fan eller lrt upp mig, alternativt accepterat ;) Hur som haver; Har du någon som kan skjutsa dig till Rödön efter jobbet? Vi kommer åka dit med bil efter halv sex-sex är tanken men då hade du inte slutat va..=?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress