25 januari 2011

Detoxen

På begäran tänkte jag dela med mig lite kort om detoxen som jag gjort,

Ni som hängt med ett tag vet om att jag testat på det ena å det andra när det kommer till att rensa kroppen på gifter etc. Denna gången var det min kombo, Hanna som föreslog en detox som hon fick nys om i VK. Det är alltså en man vid namn Tom Juslin som har sedan 30 år årligen gjort en resning av kroppen och då varje år bliggar om detta i VK. Kuren består av 2 dagars nedtrappning, 10 dagars detox, samt 2 dagars upptrappning.

Vi valde att endast detox i 10 dagar. Min anledning var att jag ville rensa ur kroppen på alla tänkbara gifter i form av både mat och alkohol som jag fått i mig under min vistelse i Amerikat. Detoxen/fastan har bestått av juicer, detox-the och buljong-soppa. "Mat-schemat" som vi följt hittar ni här.

Jag har ingen aning om jag har minskat i vikt (vi har ingen våg). Dock mätte vi två olika mått runt magen och jag magrade ihop 10 hela cm - ganska enormt måste jag säga! Fast vad annars skulle man kunna vänta sig efter 10 dagar utan fast föda.

Men det här projektet var inte i huvudsyfte att tappa vikt, utan att skapa ett bra utgångsläge för att leva ett sundare liv - börja om på noll med bättre matvanor med andra ord. Mina 4 månader i U.S.A gav mig för första gången ett riktigt begär av sötsaker och man blir snabbt medveten om hur mkt socker maten där borta faktiskt innehåller.

Summa sumarum - sockersuget är väck, humöret och orken på topp - fit for fight, 2011 - Nu kör vi!!

Köpte mig ett squash-racket idag. Ska signa upp mig på ett gym här som har squash-halla och lite annat s¨mått och gott i morgon. Kommer bli löjligt kul!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress