22 juli 2011

Maui nästa helg

Hawaii

ar precis bokat flyg och hotell till Maui,
det har varit ett velande fram och tillbaka om när och vilka som ska med och inte. Ikväll bestämde jag mig för att åka helt själv. Jag har 5 veckor kvar, 3 veckor kvar tills Hanna och Emma kommer (längtar!!!) så jag måste passa på att göra det jag vill göra innan jag tiden tar slut [läs: vill inte åka hem ännu].
Då kan jag göra vad jag vill, behöver inte ta hänsyn till ngn och få ut det mesta av min 3-dagars vistelse. Resa på egen hand är faktiskt det bästa sättet att uppleva saker. 1. Du mer eller mindre måste ta kontakt med folk om du vill hänga (åker man med ngn så dras man ibland för att ta kontakt med nya människor). 2. Folk ser att du reser ensammen och tar lättare kontakt med dig.
Jag är glad att jag gjorde den här resan själv. Klyshigt nog så har jag lärt mig så mkt om mig själv, jag har växt, blivit ännu säkrare på mig själv. den här resan har utan tvekan varit det bästa jag har gjort i hela mitt liv. Nej gud, ska inte skriva ett sånt inlägg nu... Det kommer senare!
Maui - vilken grej! Jag är pepp! Jag har kollat upp några saker jag vill göra. Tydligen så ska de ha en av världens största zip-line banor så det är ett måste! Sedan så har jag sett några riktigt vackra hiker genom bambuskog med vattenfall. sist men absolut inte minst så ska jag snorkla! En klasskamrat snorklade där i början utav sommaren och det kom upp vilda delfiner och simmade runt henne bara ngn meter ifrån henne!
bilderna är alla tagna från google, men "första" ön är tydligen the shit när det gäller snorkeling. De två sista bilderna är hiks som jag tänkte göra, bambu-skog, vilken grej!
Nej nu blir det dusch sen sängen. I morgon har vi fredag, ska plugga och sedan följa med Ben och hämta brädor. Peppar inför lördag: då jädrans!
Hanna

Shit vad fränt! Jag och Emma är också peppade på att dra dit en sväng under våra veckor hos dig, du får reka plejset åt oss :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress