Så hopplös, men igår fick jag tummen ur och nu är min BB-väska packad. Jag vet att det är i grevens tid, men det har fattats småsaker som nu är fixade.

Eftersom det här är andra gången som jag packar en sån här väska så vet jag vad jag uppskattade att ha med mig förra gången och vad som aldrig användes. 

Here We go:

  • Hårsnoddar, hårband, vad som helst som håller håret borta
  • Massageolja
  • Amnings-BH, bröstvårtskräm, amningsinlägg
  • Necessären: schampo, hårinpackning, leave-in, dag/nattkräm, bodylotion, deo, värktabletter.
  • Mjukisdress, linme som går att amma i, strumpor, bekväma trosor med lite högre midja.
  • Nattskjorta som är lätt att öppna och amma i (null)     
  • Mjuka ulltofflor och fluffig morgonrock  (null)
  • Bindor, borste, läppsyl, tuggummi (man blir väldigt torr om läpparna av lustgasen och får inte den mysigaste smaken i munnen heller av den)
  • Kamera
  • Mobil + laddare
I snaxväg vill jag ha följande:
  • Färska bär (har dille på det, men det är något som är svårt att  packa i förväg så vi får se hur det blir med det)
  • (null)

  • Torrostad nötblandning
  • En stor flaska Loka citron
  • Dextrosol
  • Marabou schweizernöt
  • Moet mini (till efteråt)
  • (null)

    Henrik har även han slängt ner ett par kallingar, sockar och en t-shirt. Vi räknar med att han inte kommer få övernatta (vem vet vi kanske till och med åker hem vi också om inget särskilt händer). Om det är något som återstår att ordna så är det väl en spellista med låtar. Förra gången fanns det aldrig "tid" till någon musik, men det kanske skulle vara mysigt om vi får en lite mindre hetsig förlossning att ha lite musik i bakgrunden. Nåväl, känns inte alls viktigt, skulle mest vara lite fint efteråt att kunna berätta för minsta att "när du föddes spelades den låten"
    ❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress