21 april 2018

Mys på tumanhand

Momlife

(null)
Innan pappa åkte i morse var det full röj i soffan i vanlig ordning. Jag verkligen, verkligen längtar tills jag helt obehindrat kan busa på och leka med min lilla kompis igen. Jag varken har smidigheten, styrkan eller orken och visst känner man sig som en mindre kul förälder..
(null)
Vi har därför ägnat dagen åt lagomt häftiga aktiviteter. Lotten föll på bildmuseet.
(null)


(null)
(null)
(null)

Vi åkte sedan på Avion och det fick bli lunch på IKEA (tacksamt med den lilla lekhörnan mitt i restaurangen). Det blev ett varv runt varuhuset sedan var vi båda trötta. Melker fick sova med mig i "stora sängen" och han tyckte att "vi ha mysigt mamma" och klappade mig på kinden. Jag övervägde Leos lekland när vi vaknade, men jag blev för osäker och kände att det inte var värt risken (att han springer iväg på ställen där jag inte kan följa efter osv).
(null)
Istället stannade vi hemma och bakade hallongrottor. Lyckades hitta en sista liten burk med hallonsylt långt in i frysen!
(null)
I köksön har vi en nedsänkning så att Melker ska kunna stå där och vara med när vi lagar mat eller bakar.  Jag brukar alltid se till att måtta upp alla ingredienser i förväg så får han vara med och blanda samman allt.
(null)         
(null)
När det, som i det här fallet, skulle "nypas" ihop en deg (dvs med händerna) plockade jag fram hans trolldeg så fick han gå loss på den (han hänger ju inte med på att jag byter ut den) Vi är inte riktigt där ännu att han fixar sånt😄 Det roliga är ju faktiskt att få kladda och greja.
(null)
(null)
Redo att gå in i ugnen
Det blev några stycken till slut iaf.
(null)
Ikväll blir det fortsatt lugnt, tänkte unna mig lite ansiktsmask och göra en tidig kväll. I morgon åker vi ut till pappan som är i vår stuga med sina närmsta vänner. Det blir härligt att få avsluta helgen där.
(null)





Karin

Åh va gottgott ni gör. Den där tallriken såg inte fel ut. Smart där med trolldeg men snart genomskådar han dig. Brukar gå ganska så fort 😁

Svar: Haha ja det har du nog helt rätt i! 😄 Många kramar!
EMMA-LISA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress