19 juni 2018

Fyra veckor

Kids Momlife

Tiden har gått fort,
En månad med Melker minns jag kändes som det dubbla. Med Mina som en halv! Min gissning är att livet med en tvååring, samt en bäbis som sover avsevärt bättre är en bidragande orsak. 
(null)
Helt plötsligt vill jag stanna tiden - herre gud: detta är troligtvis den sista gången som jag har en bäbis. Jag hoppas att jag kommer ihåg den tanken och inte tar den här tiden för givet. 
Jag vill tro att hon faktiskt har börjat le mot mig. Det är fortfarande tidigt, men det är så tydligt när jag t ex pussar på kinderna. Men det kanske bara är lyckträffar❤️

Annars är mammaledigheten allt bra härlig. Idag hoppas jag hinna med följande:
  • Så gräsmatta
  • Promenad
  • Meditera
  • Tvätta
  • Träna till Mammamage-appen (har precis tagit hem den, så jag har ingen aning om hur den är - ska bli intressant)
  • Sova - jag måste försöka bli bättre på att sova när hon gör det. Mina utmattningsutslag har kommit tillbaka och blivit fler. 
Det är tacksamt med bärsele och bärsjal - hon trivs jättebra i den och jag får saker gjorda. 

Ha en fin tisdag!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress