Så himla otroligt! Bara minuter efter förra inlägget känner jag hur det börja rinna. Jag ligger i soffan och när jag reser mig fullständigt forsar det ur mig!! Jag tar mig till badkaret och ringer Henrik. Han är på förskolan och har just lämnat Melker. 
(null)
Huuuur häftigt?
Jag ringde förlossningen och de sa att det var ingen brådis, men de ville att vi skulle komma in för en undersökning. Jag tog det bara lugnt. Åt frukost ute på tralltanen i morgonrocken och lät vattnet fortsätta rinna.
(null)
Så himla uppspelta - ÄNTLIGEN!!
(null)
Svärfar kom och vi satte över Melkers bilbarnstol, samt packade ihop grejer till honom. Sedan bar det av in mot stan (30 min) och förlossningen.
(null)
Väl där var det ganska så hektiskt för barnmorskorna då det var flera inne som födde för stunden. Vi blev visade till undersökningsrummet och sköterskan ville att jag skulle ha en trasa i trosan för att kunna klargöra att det verkligen rörde sig om vattenavgång - Ja, vad skulle det annars vara tänkte jag?
Med tankekraft kom tzunami nr två.
Henrik fick ta av mig skor och strumpor och en lika stor pöl växte fram. Det var ingen tvekan - vattnet har gått!

Så håller jag nu på att blogga från förlossningssalen, tänker ni? Nej, värkarbetet har inte satt igång riktigt ännu så vi blev hemskickade. Huvudet är fixerat och lillpiga verkar må tipptopp där inne. Vi är nu kvar i stan och väntar innerligt på att festen ska sätta igång ordentligt!
Det är årets varmaste dag och ingen är lyckligare i världen än vi just nu❤️
Håll tummarna!!


Kerstin

Woohoo, lycka till! 🎉👶🏼

Anonym

Åhhh va spännande! Lycka till ❤

Anonym

Åh! Vad spännande! Stort lycka till och njut av ert andra underverk ❤️

Tessan O

Åh vad spännande! Stort lycka till och njut av ert andra underverk ❤️

Tessan O

Åh vad spännande! Stort lycka till och njut av ert andra underverk ❤️

TessanO

Tänker på er och hoppas att allt går bra! 🌸

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress