I förrgår fyllde ju den här stjänan sex månader,

Det är, för mig, helt ofattbart att tiden gått så fort! Jag mindes att när jag fick höra den frasen när Melker var bäbis tänkte jag "yeah, right! Kan någon speeda på tiden istället". Men det var förstås något som man inte sa utåt till någon. 
(null)
Och så kom den här tjejen. Plötsligt förstår jag precis vad det var som alla andra föräldrar snackade om. När hon är ledsen så finns det en orsak, hon tål att man lägger henne i från sig, hon vaknar bara fem ggr per natt och hon är för det mesta bara nöjd med tillvaron.
(null)
Så nu är jag väl en av de föräldrar som gärna önskade att det fanns en nödbroms som kunde stanna tiden. Även fast tvåbarnslivet inte är det smuttaste är jag ständigt rädd för att jag inte njuter tillräckligt, att jag glömmer bort det och tar tillvaron för givet. Men det är helger som denna som gör att man iaf känner att man tar vara på tiden.
(null)
När Melker slutade förskolan blåste vi ut till stugan. Känslan när man kommer in, släpper packningen på golvet, tänder en brasa och slänger upp benen - den är underbar.
(null)
Det bästa är dock alltid att få vakna upp här. Tända ljus, göra upp en eld och slå sig ner med sin kopp i väntan på att solen också ska vakna.
(null) 
Det är ju inte bara november hos oss utan även  DINOvember. Varje helg tycks Melkers dinosaurier komma till liv om nätterna och ställa till med oreda. Den här gången hade det stökat till det inne i badrummet🦖 (null) 
(null)
Vilken morgon vi bjöds på här ute. Frosten är orimligt vacker!
(null) 
(null) 
(null)
Idag bakades de första lussekatterna! Ångrade genast att jag inte köpte mer saffran så att jag kunde göra biscottis också, men det får bli nästa helg.
(null)
Efter baket åkte vi in till Hörnefors och Vallabadet. Det var första gången som Mina fick bada på ett badhus!
(null)
Hon var supernöjd! Efter en halvtimma tog vi paus och fikade våra lussekatter, sedan ville hon i igen.
(null)
Melker var överlycklig. Vi har inte badat så här sedan i somras. Navet som ligger bara en min från oss är så hiskelit kallt, men framförallt dyrt så vi blev jätteglada när vi fick nys om att badhuset vid stugan har helgöppet - topp topp! Lite folk, bättre bäbisbad och massor av badleksaker.
(null) 
Nu är vi tillbaka i stugan igen. Henrik har gjort en brasa och serverat mig ett glas vin. Det blir tacos till middag och jag planerar att ta ett långt bubbelbad sedan. Familjelivet ändå...



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress